Kunde: Kosmorama
Dato: mars 2018
Bestilling
Kunden har delt ut Kanonprisen hvert år siden 2005. Den har stått i en viss konkurranse med Amandaprisen om oppmerksomhet og finansielle midler. Kanonprisen skiller seg konseptuelt fra Amanda ved at den er basert på en fagfellevurdering. Alle de nominerte og vinneren er kåret av alle sine kollegaer i samme fag. Kosmorama ønsket å tydeliggjøre denne forskjellen.
Løsning
Vi laget kanonprisen 2017 mer som et talkshow enn en tradisjonell prisutdeling.
Vi delte prisene opp i tre overliggende tema; Skuespiller priser, Fagfunksjon og Filmskapere.
Disse tre temaene ble så brukt til tre panel-diskusjoner. Hvor vinnerne i de respektive kategoriene satt sammen på scenen og diskuterte sitt håndverk, tendenser, refleksjoner over historien og håp for fremtiden.
Samtalen ble ledet med stødig hånd av konferansierer Asbjørn Slettemark og Aslak Nore. Kvelden ble krydret med musikalske innslag fra et husorkester under ledelsen av Marthe Eberson og med solister som Hanne Hukkelberg, Kristoffer Lo og Rohey.

Vi hadde en svært god prosess og resultat i vårt samarbeid med Eventselskapet.
Ikke bare gikk gjennomføringen knirkefritt, men de viser også en stor forståelse for våre strategiske hensyn og utviklet arrangementet sammen med oss til å svare på disse.
At Eventselskapet er såpass gode på gjennomføring medfører at våre medarbeidere kan utnytte arrangementet til relasjonsbygging og på den måten hente ut større strategiske gevinster med arrangementet.