Sofakampen.jpg

Prosjekt: Sofakampen

Kunde: Sparebank1 SMN

Dato: 21. september 2019

Bestilling

Hvert år tar Sparebank 1 SMN samfunnsansvar ved å bygge opp under et av FNs bærekraftmål. I 2018 fikk de med seg over 12000 frivillige til å plukke plast. I 2019 løftet de folkehelsen. Sammen med lag og foreninger i Midt-Norge var ønsket å få folk opp fra sofaen og ut i aktivitet, Sofakampen ble slik en realitet.

Løsning

Løsningen ble en aktivitetsfestival på Kristiansten Festning. Her skulle man kunne oppdage nye aktiviteter, bevege seg sammen med andre og ha det gøy. Gjennom pulsmålere plassert rundt om på området kunne gjestene bevege seg for en god sak, og donere penger lik pulsen til ønsket lag eller forening. Resultatet ble over 30 aktiviteter fra stands og scene, 3000 publikummere og nesten 100.000 donert gjennom hjerteslag.

For video, besøk sparenbankens facebooksider her